Østerled 2013

Jeg ble selvfølgelig med på Østerled i år også. Det var en så vellykket dag i fjor at vi allerede etter endt kursdag gledet oss til neste års arrangement.

Denne gangen falt valget på et kurs med May Britt Dammen som het "Scrappy Hearts". Her la vi stoffer oppe på hverandre, skar ut etter gitt mønster og byttet rundt på bitene, for så å sy de sammen iflg en grundig, men forholdsvis enkel, bruksanvisning. Veldig morsom å sy og hver hjerteblokk ble store og fine (ca 10"x10").

Alle kurselevene er dypt konsentrert med sine arbeider.
May Britt viser hvordan det skal gjøres.
Hennes modeller ser man i bakgrunnen: Scrappy Hearts og Scrappy Stars.

Her er resultatet mitt. Det ble en stor løper som passer perfekt til spisestuen. 


Har quiltet rundt hjertene og på hver side av sømmene som binder hjerteblokkene sammen.

Og nå gleder jeg meg allerede til januar 2014 :-)
Hva skal vi lære da tro?

Comments

  1. Flotte kurs. og bra kurs lokaler. Gleder meg til neste år jeg også.
    Tia.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts