Enkel kjole for sommeren

Dette skulle være en "Twenty Minute Dress", men SÅ raskt gikk det ikke. Jeg brukte én kveld å lage den + litt tid dagen derpå for å få den helt ferdig. Fant oppskrift på denne bloggen: Design Fixation.  Kjolen kan lages kort eller lang. Eller rett og slett som topp/bluse. Stoffet er viscosejersey fra Rainbow Fashion i Oslo. Jeg valgte å lage den lang da jeg hadde akkurat nok stoff til det.

Brukte overlockmaskinen på hele hele kjolen, unntatt til strikken i livet. 4-tråders overlock søm på alle vanlige sammensyinger og smal rullefall på ermer og nederst på kjolen (blir litt bølgete fin tynn kant med den). I selve v-utringingen gjorde jeg ingenting. Stoffet krøllet seg innover og lå pent av seg selv. Jeg tok ikke sjansen på å sy med vanlig rettsøm der.




Tøff med kort olajakke til.



Comments

Popular Posts