Modelleringskurs hos Tine Solheim.

Jeg har vært på modelleringskurs hos designer Tine Solheim :-)

Helgen 23. - 25. januar var jeg og 13 andre lærelystne syinteresserte jenter/damer på grunnkurs i modellering. Vi lærte å skape en grunnform i lerret (en såkalt toile). Dvs. vi jobbet 2 og 2 sammen som modellerte på hverandre.

Klippet fra kursbeskrivelsen:
"Modellering er selve grunnmuren i fransk sømkunst, Haute Couture.
Man lærer å skape plagget tredimensjonalt på en byste i lerret etter helt spesifikke regler.
Teknikken gir øvelse i å forstå betydning av proporsjoner og form, riktige trådretninger, balanse og passform i kreasjonen. Det gir også trening i innprøving og tilpassing på kunder."

Se mer her om kurset. Og mer om Tine Solheim her: tinesolheim.no.






















Tine er særdeles dyktig i det hun gjør, og hun var en meget inspirerende og god lærer!


Her gjør jeg litt hjemmearbeid med å tegne opp innsnitt og markeringene nøye
før jeg skal sy de den siste dagen på kurset.

Ferdig toile!
(som passer eksakt til meg)

(Jeg rakk ikke å modellere erme). 

Det var kjempemorsomt å ta dette kurset og jeg går gjerne på kurs hos Tine igjen senere :-)



 






Comments

Popular Posts