The Granville Shirt

Nok et plagg laget etter mønster fra Sewaholic. Min aller første skjorte :-)

Jeg ble ferdig med den sist helg og er dermed fremdeles ajour med min syutfording i år:
å sy minst ett plagg hver måned.


Stoffet er i 100% bomull og minner litt om flanell (litt børstet, mykt og deilig stoff).
Jeg fant det på Kathrine Quiltestue sitt store salg på Voksen Kirke i januar.





 Perlemor trykknapper fra Stoff og Stil.


Anbefaler dette supre verktøyet for å få plassert knapper/knappehull like langt fra hverandre.

SimFlex Expanding Sewing Gauge (funnet på eBay).
Det står flere gode brukstips på pakken.


Det var veldig morsomt å sy denne.
Mange sømtekniske detaljer som jeg aldri har laget tidligere. 
(Jeg får si som Pippi Langströmpe sier: "Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert!"

Veldig fornøyd med resultatet!











Comments

  1. Jättefin, Åsa! Jag trodde först det var jeanstyg (gillar sånt) men sedan läste jag att den var mjuk ... och det känns förstås skönare mot huden!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts