The Robson Coat.

Endelig ble jeg ferdig med denne jakken/frakken - en klassisk trench coat fra Sewaholic. Mønster og stoff kjøpte jeg for over et år siden men kom altså ikke igang med å få sydd den før nå i mars. Jeg ble ferdig i går (31. mars) og dermed er jeg fortsatt ajour med årets målsetting som er å sy minst ett plagg pr. måned.

Mønster fra denne designeren kan varmt anbefales (dersom man passer til denne beskrivelsen: "sewing patterns designed for pear-shaped women")  Svært gode forklaringer med tegninger av hver enkelt del av syprosessen.


Jeg valgte å lage den i mønsterets opprinnelige lengde, 
noe som vil passe ekstra fint når jeg har kjole eller skjørt under.


Mange flotte detaljer på frakken.


Frakken er ikke fôret, men alle innvendige sømmer er dekket med skråbånd, 
så den er ganske så flott inni også :-) Jeg valgte et sort skråbånd med hvite prikker 
som artig konstrast til den klassiske sand/beige fargen frakken har.



 Merkelapp med Sewaholic patterns må man jo også ha :-) 






*****

Photoshoot in Oslo, Norway.
Location: Vigelandsparken, 1. april 2015.





Jeg er veldig fornøyd med resultatet :-) 

Det tok sin tid å sy denne, 
men det var kjempegøy å utfordre seg selv med dette "litt kompliserte" plagget.
(Takk til fotografen i Vigelandsparken, min kjære Alf Petter)

GOD PÅSKE!






Comments

Popular Posts