Langt skjørt til fest

Jeg har i høst deltatt på et 10-ukers sykurs/kreativt syverksted hos La Creazione. 
Det er Trine Malene Lauridsen som driver denne systuen på Sagene. 
Trine har blant annet fagbrev fra Danmark som kjoleskredder. 
Hun er svært faglig dyktig og veldig koselig å gå på kurs hos :-) Anbefales!
(Du finner kursene hennes via Kursagenten.no).  

Dette skjørtet ble påbegynt på en av kurskveldene hos Trine. 
Mønsteret er laget av meg, men med mye og svært god hjelp fra Trine :-) 

Jeg hadde en idé om et langt skjørt til festbruk og startet med å drapere lerret på en byste. 
Jeg hadde dette stoffet som jeg ville bruke og så for meg et langt skjørt som var kortere foran og lengre bak. Jeg sydde så opp en mal av det draperte skjørtet og laget deretter et mønster etter det.


Skjørtet er fôret og har sorte skråbånd som ekstra detaljer.
Det er to enkle legg foran og to legg motsatt vei bak.





Det var en god del arbeid på dette skjørtet. 
Ekstra tidkrevende på grunn av mønsteret i stoffet. 
Mye pirk for å få det helt eksakt.
Men desto mer morsomt å få det til!



Her med vesken jeg sydde på kurset med André Wallenborg tidligere i høst.
Se innlegget om veskekurset her.
Da mangler jeg bare en flott topp til skjørtet. 
(Får se hva jeg klarer å få til på nyåret ;-))

Dette blir da siste plagg i syutfordringen min for 2015.
Jeg er i mål med totalt 12 plagg sydd i år :-)
(+ 1 et skjørt jeg sydde som gave).












Comments

Popular Posts