Godt Nytt SyÅr! og 2016 syutfordring :-)

Som jeg skrev i forrige innlegg så kom jeg i mål med fjorårets syutfordring! Minimum 1 plagg i måneden, eller altså 12 i løpet av året (det ble faktisk 13!). Noe jeg er veldig fornøyd med :-)

Men nå er 2016 her og det er på tide å sette seg et nytt mål for dette syåret.

Jeg ønsker å sette meg et mål som er mulig å nå. Klessøm er relativt tidkrevende og jeg tenker at minimum 12 plagg i løpet av året, i år også, fortsatt vil være nok/passende. 

Jeg vil prøve å sy litt mer krevende/kompliserte plagg for å styrke, og ikke minst utfordre, syferdighetene mine. Å gå på sykurs for å få litt hjelp til dette håper jeg det blir mulighet for i år også.


Jeg har allerede et utvalg flotte mønster som jeg klør etter å komme igang med. Det er utrolig mange kreative og flinke Indie Designers som jeg liker mønstrene til, og ikke minst de detaljerte beskrivelsene som disse har. Anbefaler mønstrene til disse designerne på det varmeste!


Jeg har også et utvalg flotte bøker med enda flere mønster i!
Så det er ikke inspirasjonen det skal stå på for å nå målet om 12 plagg for 2016 :-)
Det er nok å ta av både her hjemme og på internet.

Men, jeg vi presisere at det ikke bare må være plagg til meg selv! 
Jeg har fått et par nye små familiemedlemmer i 2015 som jeg også ønsker å sy litt til :-)

Jeg er forøvrig allerede igang med kjolen The Rushcutter (til meg selv) fra In the Folds

Alle sidene til møsteret er printet ut og klare for å settes sammen.
Etter masse taping, kutting og klipping  er 1 stk. kjolemønster ferdig!
Håper at kjolen blir fin i denne dyp røde babycorden. Stoff, skråbånd og glidelås fra Stoff & Stil.
(Dette bildet ble litt for lyst.... Stoffet er mye penere og dypere rød i virkeligheten. :-))



Comments

Popular Posts