Farrow Dress nummer 1

Rett etter nyttår sydde jeg denne kjolen; Farrow Dress fra Grainline Studio.

Dette er egentlig en prøvekjole før jeg ev. skulle sy meg en i et finere stoff som jeg planla 
til årsfesten med jobben min den 14. januar.


Stoffet kjøpte jeg på Åhlens i Sundsvall, Sverige i sept. 2016. 
Det er 100% bomull (gardinstoff faktisk!) men med litt struktur så det ser litt ut som lin. 
Stoffet er ganske mykt og deilig så jeg tok derfor sjansen på å bruke det til denne modellen.


Hadde ikke nok stoff til å lage den ensfarget, 
så da ble det en ganske vellykket og morsom colorblocking istedenfor.


Jeg likte modellen godt og bestemte meg derfor for å lage kjolen til festen etterpå.

Dette ble da plagg nr. 1 i 2017 :-)

Jeg fortsetter som de foregående to årene og har min egen syutfordring for 2017; 
å sy minst ett plagg pr. mnd. gjennom året.










Comments

Popular Posts