Herreskjorte fra Hot Patterns

Mønsteret er HP 2002 fra Hot Patterns.


Denne skjorten begynte jeg på i september i fjor. Sydde den stort sett ferdig på en sy-sammen helg på Sørmarka kurs- og konferansesenter (v/Lappetussa quilteklubb).
Det var da bare lommen som manglet. 

Men da min kjære (mottakeren av skjorten) prøvde den på når jeg kom hjem, ble jeg veldig skuffet over passformen.... og det ble en stor nedtur for meg da jeg ellers var veldig fornøyd med det sytekniske resultatet og hadde lagt ned så mye tid på den. 


Jeg hadde på det tidspunktet en sterk formening om at jeg skulle sprette opp sidesømmene og prøve å bedre passformen. Men skjorten ble bare hengende og hengende uten at jeg fikk motivasjon til å begynne på det arbeidet. 


Stoffet fant vi på Lillestrøm sysenter. Litt tykt stabilt bommulls-stoff med ørsmå ruter. 
Knappene er fra ArrowMountain.


Nylig spurte min kjære om ikke han kunne prøve skjorten igjen for han hadde lyst til 
å begynne å bruke den 😊. Vi fant da ut at den ikke var så aller verst likevel... 
Jeg fikk sydd på lommen og vipps så var den ferdig, og skjorten er nå i bruk!


Ikke spesielt imponert over dette mønsteret og beskrivelsen. Var litt vanskelig å tyde...

Jeg vil veldig gjerne forsøke meg på en ny skjorte til mannen min, 
men da blir det med et annet mønster!


Comments

Popular Posts